
Terapeutisk er jeg uddannet i psykodynamisk tænkning, senere suppleret med en systemisk tilgang. Jeg har desuden en grunduddannelse i kognitiv terapi.
I terapien vil tilgangen variere, alt efter den enkelte klients eller families problematikker. Som udgangspunkt vil der altid være fokus på at styrke klientens ressourcer i forhold til de problemer, vedkommende oplever her og nu. Ofte vil det være relevant også at inddrage tidligere oplevelser og erfaringer.
I forbindelse med angsttilstande og depressive tilstande arbejder jeg oftest med kognitiv terapi.
I terapi med børn arbejdes både med leg, tegning og kognitive metoder, afhængigt af barnets alder, udvikling og problemer.
 Jeg startede selvstændig psykologpraksis på deltid i 1997 og på fuld tid i 2005. Jeg har desuden en solid erfaringsbaggrund fra mange års offentlig ansættelse som:
- Psykolog i skole og daginstitutioner: Undersøgelse og behandling af børn og unge. Supervision/konsulentbistand til professionelle
- Psykolog i socialforvaltningen: Behandling af børn, unge og voksne. Samspilsbehandling i spædbørnsfamilier. Projektledelse i behandlingsprojekt. Supervisionsgrupper. Konsulentbistand
- Psykolog i amtslig børne- og familierådgivning: behandling af familier med alvorlige og komplicerede problemer. Undersøgelser. Supervision og konsulentbistand til kommunerne
- Børnesagkyndig konsulent ved Statsamtet: Konfliktmægling/mediation og rådgivning af forældre og børn i forældremyndigheds- og samværsproblematikker, børnesagkyndige undersøgelser og konsulentfunktion i forhold til statsamtets jurister
- Underviser, bl.a. i "Børnesamtalen", et socialministerielt efteruddannelsesprojekt for sagsbehandlere
|